Maailman ympäri

Maailman ympäri

Maailman ympäri

Maailmanympärimatka on monelle se kaikkein suurin unelmamatka, jolloin on mahdollisuus nähdä Aasia, Australia, Afrikka ja Amerikka samalla kerralla.

Lentomatka muuttuu maailmanympärimatkaksi, kun se kulkee samansuuntaisesti vähintään kolmen mantereen kautta, siihen liittyy yksi Atlantin ja yksi Tyynenmeren ylitys ja matka päättyy samaan maahan, josta se on alkanutkin.

Maailmanympärimatkalla tulee yleensä tehdä vähintään kolme pysähdystä ja matkan tulee kestää vähintään 10 vrk. Hinnat perustuvat joko lennettyihin maileihin tai kauttakuljettuihin mantereisiin. Lentoyhtiöallianssit ovat julkaisseet erikoishintoja, joissa nämä perusedellytykset täyttyvät lennettyyn matkaan nähden varsin edullisesti. Ensimmäistä lentoa lukuunottamatta aikataulut ovat muuteltavissa minimi- ja maksimioleskelun sekä lentoyhtiörajoitusten puitteissa.

Suunnittelemme mielellämme yhdessä Sinun kanssasi unelmiesi maailmanympärimatkan! Asiantuntijamme osaavat antaa vinkkejä ja reittejä, jotka takaavat matkasi onnistumisen.

Valitse hotelli, jossa on veden ylle rakennettuja bungaloweja! Nautiskele Etelämeren eksotiikan keskellä Tyynenmeren paratiisisaarilla. Mausta matkaasi kiehtovilla kaupungeilla Aasiassa, Afrikassa, Amerikassa tai Australiassa. Kiipeä  Etelä-Amerikan ja Afrikan korkeimmille vuorille tai samoile sademetsissä ja savanneilla. Tee tuttavuutta thaimaalaisten ja tongalaisten kanssa samalla matkalla...

Maailmanympärimatka jos jokin on loma kuten haluat!

Varaukset:

Kaukomatkat:
puh 0205 61 5550
world@kalevatravel.fi

Lähetä varauspyyntö maailmanympärimatkasta

 


Asiakaspalautetta matkasta:

Maailmanympärysmatkamme

Tässä jonkinlaista raporttia retkestämme.

Aikataulut periaatteessa pitivät kutinsa. Junamatkalla Chicagosta Los Angelesiin muun tavarajunan veturirikko myöhästytti junaamme ja pieni neljän tunnin bussimatka illan ja alkuyön tunteina korjasi tilanteen, kun vaihdoimme toiseen junarunkoon Dallasista San Antonioon.

Lentosarja ChiangRai-Bangkok-KualaLumpur-Auckland oli ok melkein. Laukut lähti jo ChiangRaista mutta toinen jäi välille ja tuli erikoiskuljetuksena Bangkokista hotellille Aucklandiin seuraavana päivänä.

Lento Brisbanesta Sydneyhin (Quantas) peruuntui koneen laippajärjestelmään tulleen vian vuoksi. Hain palvelutiskiltä uudet paikat seuraavalle lennolle jo ennenkuin yleinen ohje tähän annettiin. Peruuntumisen vuoksi molemmat ruumalaukut tulivat vasta iltamyöhällä motellille. Atk-häiriö oli Sydneyssä hävittänyt tietomme motellin järjestelmistä. Seuraavana aamuna paikallinen matkatoimisto korjasi tilanteen ja asia hoitui kuntoon.

Paras palvelu oli Etelä-Afrikassa, meitä odottivat joka lennolta exit-ovilla selkeiden nimilappujen kanssa. Vouchereita ei kyselty, kuskeille riitti kun ajotilaukset ja nimemme olivat listalla. Saatoimme myös muuttaa aikoja hotellilta noutoihin.

Muuten kaikki meni kuin rasvattu. Hotelleissa meitä odotti poikkeuksetta hyvä huone hyvällä sijoituksella. Sydneyssä meillä oli kokonainen huoneisto käytössä:) ja näköala Satamasillalle ja oopperataloon suoraan 11 kerroksesta. Korvasi atk-sotkun vaivat!

Pettymyksiä ei ollut. Kotimatkan lähestyessä huomasi, että mailit alkavat painaa. Lentoaikataulut olivat sopivat, niissä oli tietty toimintavara.

Säihin ei matkatoimi voi vaikuttaa mutta säät eivät aiheuttaneet muutoksia matkoihin. Se myöhemmin varattu Hilon lento osui päivään, jona sää Havaijin pääsaarella oli harvinaisen kirkas. Paikallinen opas kertoi, ettei koskaan aiemmin ollut nähnyt Hilon kiitorataa ylhäältä Mauna Kean huipuilta (yli 4km) kuten nyt nähtiin tähtitornien viereltä.

Zimbabwessa Victorian putouksilla oli sadekausi mutta aurinko räkitti aamusta iltaan koko ajan ja kaikki oli vihreää. Sadekaudesta johtuen putouksilla oli maksimivesimäärä ja roiskesumu ja sateet kastelivat hyvin rantapolun kävelijät. Helikopterilennolta näky oli upea kun sumuseinä kohosi rotkoista savannin ylle kirkkaassa aurinkoisessa säässä.

Koska saimme Kapkaupunkiin kirkkaat päivät, piti meidän siellä mennä jo toisenkin kerran Pöytävuorelle, ja silloin tietysti kävelimme sinne vuoripolkua Platteklip Corgen eli rotkon kautta aamulla. Auringonlasku vuorelta oli pilvettömänä päivänä unohtumaton kun vuoren varjo vastapuolella alkoi kohota jo horisontin yli ilmakehään..

Suunnitelmamme toteutuivat tällä retkellä 110-prosenttisesti!

Vastaavalle matkalle lähtijälle hyvä neuvo. Tarkkuutta terminaaleissa. Ongelmatilanteissa kärsivällisyyttä ja yhteys heti virkailijoihin. Yleensä asiat lähtevät sujumaan. Ja omatoimisessa suunnittelussa riittävät välykset siirtymisiin. Tärkeää on että laukku voi myöhästyä vuorokauden ennenkuin paikkaa taas vaihdetaan! Ja sitten lepopäiviä väliin, ettei väsymys pilaa reissua! Tässäkin mielessä aikataulumme oli onnistunut.

Tyytyväisin mielin kotikentälle ja kotiin. Yleisarvosana täyden kympin mitalla. Kiitos varaustyöstä matkan sujuvoittamiseksi:)

Mauri ja Sirkka.